درمان زخم معده با عسل

درمان زخم معده با عسل طبیعی ممکن است ؟!

چه چیزی باعث زخم معده می‌شود؟
امروزه تحقیقات نشان می‌دهند بیشتر زخم معده‌ها به دلیل عفونت مرتبط با باکتری مارپیچ‌شکلی با نام هلیکوباکتر پیلوری هستند. این باکتری می‌تواند به سلول‌های معده بچسبد و مکانیزم دفاعی معده را ضعیف‌تر کند. به دلایلی که هنوز مشخص نیست این باکتری همچنین می‌تواند باعث تحریک تولید اسید معده و آسیب رساندن و التهاب بافت‌های معده و در نهایت ایجاد زخم معده شود.

نشانه های زخم معده
زخم معده باعث احساس سوزشی در ناحیه‌ی شکم و پشت قفسه‌ی سینه می‌شود که هنگام خالی بودن معده می‌تواند دردناک باشد. از دیگر نشانه‌ها می‌توان از آروغ زدن، حالت تهوع، خستگی، سوزش قلب، تهوع، درد سینه، خون‌ریزی و از دست دادن اشتها و وزن نام برد.

درمان زخم معده با عسل طبیعی

پیشنهادهایی برای درمان زخم معده
برای درمان این عفونت‌ها از آنتاسیدها و آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌شده است اما امروزه این باکتری‌ها به سرعت در حال مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها هستند. الکل، سیگار، غذاهای تند، چای و قهوه از تحریک‌کننده‌هایی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کرد چون این توانایی را دارند که وضعیت زخم معده را بدتر کنند.

خوردن چندین وعده غذا در طول روز به جای سه وعده غذای بزرگ می‌تواند کمک‌کننده باشد، چنین کاری از تولید بیش از اندازه‌ اسید معده جلوگیری می‌کند. رژیم غذایی سرشار از فیبر و با کربوهیدرات کم و سبزیجاتی از جمله کلم و بروکلی می‌توانند به بهبود زخم معده کمک کنند. همچنین نوشیدن آب زیاد می‌تواند زخم معده را تسکین دهد.

درمان زخم معده با عسل طبیعی
افرادی که به دنبال درمان‌های خانگی بوده‌اند تصدیق کرده‌اند خوردن یک قاشق عسل خام به همراه یک چهارم قاشق پودر دارچین به صورت روزانه می‌تواند به درمان بیماری‌های معده کمک کرده و زخم معده را ریشه‌کن کند.

نظرات

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]