تشخیص عسل طبیعی

برای تشخیص عسل طبیعی و جهت تشخیص انواع عسل از یکدیگر با توجه به اینکه عسل یک ماده پیچیده شیمیایی است و بیش از 22 نوع ماده مختلف در آن وجود دارد طی سالها مطالعه و بررسی بر روی عسل روشهای علمی در آزمایشگاه ها برای شناخت و تجزیه عسل کشف و پدید آمده که این آزمایشات و نتایج آنها هر چه بيشتر شگفتی این ماده را برای انسان معلوم کرده و به حق فرمایش رسول اکرم ص و امامان معصوم ع ثابت شده که عسل شفای همه دردها و بیماری ها است.
متاسفانه در خصوص عسل در دهه های گذشته در کشور ما به جهات استعماری که وجود داشت آزمایشات علمی و مکتوبی صورت نگرفته است و جای بسیار تاسف است در صورتی که در کتاب مقدس قرآن کریم و توسط رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) به مسلمین سفارش بسیار در مصرف عسل شده تا در پیشگیری و درمان انواع بیماری هاای از این مائده الهی استفاده گردد. ولی هنوز دیر نشده و امید است محققین محترم هر چه سریعتر با مطالعه علمی در خصوص عسل و دیگر محصولات زنبور عسل که هر کدام نیز دارو می باشند اقدام نمایند.

تشخیص عسل طبیعی

در سری آزمایشاتی که برای تجزیه عسل امروزه در مراکز مختلف آزمایشاگاهی مواد غذایی در سراسر دنیا انجام می پذیرد از مواد مختلف شیمیایی و ابزارآلات مختلف و فرمول های خاص استفاده می گردد ، که در اینجا برای اینکه مشخص شود که شما عزیزان چرا نباید افکار و اندیشه های خود را با خرافاتی که وجود دارد و عده ای افراد ناآگاه متاسفانه به ترویج آن دامن می زند منحرف کنید و بار اثر همین تفکرات و خرافات غلط ، از مصرف عسل اجتناب کرده و سـیل انواع بیماری ها را به طرف خود روان می کنید. انشاءالله با عنایت به این مطلب شما نیز همچون مردم اروپا که سرانه مصارف آنها بیش از 2022 گرم است بیش از آنها عسل مصرف کنید و به سفارشات رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) عمل کنیم.

برای تشخیص عسل طبیعی و آنالیز عسل طبیعی در آزمایشگاه ، مواد شیمایی به کار می رود که به شرح ذیل است

1- سولفات مس 2- آب مقطر 3- تارتارات 4- سدیم 5- پتاسیم 6- سود 7- اسید کلریدریک 8- سود غلیظ 9- نشاسته 10- معرف فنل فتالین 11- سدیم استات 12- ید 13- معرف آبی متلین 14- روی 15- ید یک دهم نرمال 16- یدور پتاسیم 17- متابی سولفیت و …

مشاهده می کنید که برای تشخیص عسل طبیعی تقریبا به 36 نوع ترکیب و عنصر شیمیایی نیاز است که ما فقط به 17 مورد آن اشاره کردیم.

راههای تشخیص عسل طبیعی

متاسفانه بارها شنیده و دیده ام که عده ای خود را عسل شناس معرفی می کنند که ما عسل را ببنیم تشخیص می دهیم که این عسل اصل است یا تقلبی!! برای شناخت عسل طبیعی به بیش از 36 نوع ماده نیاز است و آن هم آنالیز عسل در آزمایشگاه پیشرفته و بروز مواد غذایی، اما عده ای خود را عسل شناس معرفی می کنند و خرافات را رواج می دهند آیا می توانند با این مواد کار کنند و اصلا تخصص اینکار را دارند ؟

اگر حوصله خواندن توضیحات فوق را ندارید برای مشاوره رایگان در مورد راههای تشخیص عسل طبیعی و شناخت عسل طبیعی از غیر طبیعی با 09361779690 تماس بگیرید

نظرات

یک دیدگاه برای “تشخیص عسل طبیعی”

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]