عسل با موم یا بدون موم؟

چرا نباید عسل با موم مصرف کنیم؟

عسل با موم یا بدون موم مصرف کنیم؟ مضرات عسل شان یا عسل موم دار چیست؟ آیا از نحوه تولید موم عسل آگاه هستید؟ از خواص عسل موم دار یا مضرات عسل با موم چه نکاتی میدانید؟ این مطلب را با حوصله و دقت مطالعه کنید اما در هر صورت انتخاب با شماست که چگونه مصرف و زندگی کنید.

عسل با موم ( عسل شان) ممکن است به شکل مکعب مربع هايي به اضلاع 11 سانتيمتر و قُطر حدود سه سانتيمتر يا به شکل مکعب مستطيل يا به شکل دايره ای توليد شود.

عسل با موم یا بدون موم

از مصرف اين نوع عسل خوداری کنيد، زيرا موم موجود در عسل در بدن هضم نشده و کاملاً دفع می شود و در داخل بدن طبق تحقيقات کنونی هنوز هیچ خاصیتی درمانی ندارد مگر در آينده مشخص شود. البته جديداً پزشکان آلمانی از موم دارویی ضد سرطان ساخته که اطلاعات مبسوطی هنوز انتشار نيافته. همچنين باتوجه به اينکه زنبورداران موم های کلوخ خود را به کارخانه موم آج کنی می برند تا آنها را جهت استفاده مجدد آج نموده ، متأسفانه برخی از اين کارخانه داران اقدام به اضافه کردن پارافين به موم نموده تا وزن آن بيشتر و در نتيجه سود جويی بيشتري نمايند و همانطور که مطلع هستيد پارافين برای سيستم گوارشی ضرر دارد و خطر ناک است ، و متاسفانه باز زمانی که در کارخانه موم آج کنی موم های کلوخ را آج میکنند زمانی که موم مذاب از بين غلطک ها عبور ميکند آب صابون و برخی متاسفانه از پودر های رختشویی استفاده کرده تا موم مذاب به غلطک ها نچسبد که در نتيجه طبعاً موم ها در نهايت آلوده به اين مواد شوينده که ماهيت شيميايی داشته و برای تغذیه انسان ضرر دارد آلوده شده و شما در زمان خريد عسل با موم آنها را نيز مصرف ميکنيد.

[ شاید دلالان فروش عسل و عده ای از زنبورداران، مرا بخاطر نوشتن و انتشار این مطلب مؤاخذه کنند، اما اخلاق عشایری ام ایجاب می‌کرد تا حقایق را بازگو کنم وگرنه فروش کار سختی نیست، اما انسانیت و اخلاق فراتر از مادیات است]

اللهم عجل لولیک الفرج..

عسل شان طبیعی

پس در ابتدا از زنبورداران محترم خواهش میکنم که انسانیت را به خرج داده و به هيچ وجه عسل خود را با موم به مصرف کنندگان عرضه نکرده، دوماً مسئولان‌ کارگاه های موم آج کنی از اختلاط موم ها با پارفين جداً خوداری کرده و از مواد مخصوصی که برای نچسبيدن موم مذاب به غلطک ها وجود دارد استفاده کرده و حکايت زندگی خود را مثل آن چوپان که به شيرهای دام های خود آب اضافه ميکرد و بعد به مردم می فروخت و آخر نيز مورد عذاب خدا قرار گرفت و سيل دام هايش را برد، نکنند و بدانند دير يا زود مشمول وعده خدا در سوره مطففين آيه يکم تا چهارم خواهند شد .

سوماً مصرف کنندگان از مصرف عسل با موم با توجه به نکات بالا و ديگر نکات ديگر که ذکر می شود از مصرف عسل با موم جداً خوداری کنند.

چهارماً به مسئولين اداره بهداشت که مسئوليت بررسی صحت وسلامت مواد غذايی در جامعه را دارند صراحتاً گفته می شود که مسئول اين طور اعمال‌ و عرضه موم با پارافين و عرضه عسل حرارت ديده که سلامت جامعه به خطر می اندازد به دوش آنها است و بايد در محضر خدا پاسخگو باشند ، پس بهتر است نظارت بيشتر و درست تری داشته باشند.

عسل شان بزرگ چيست ؟ 

اين نـوع عسل در قاب هايی با عرض کم و پايه شان نازک توليد می شود و پر شده ی آن به صورت قاب کامل به فروش می رسد. از مصرف اين نوع عسل بدلایل  بالا صرف نظر کرده و فقط افرادی که ناراحتی های گوارشی دارند می بايد از عسل با موم استفاده کنند البته مومی که رنگ آن روشن نزديک به کرم رنگ باشد و سعی شود از زنبورداری عسل با موم  خريداری شود که موم آج شده خود را از کارگاه های موم آج کنی مطمئن تهيه ميکند، که در آن پارافين نباشد .

خرید عسل مومدار

عملکرد موم در افرادی که سيستم گوارشی آنها دچار زخم معده، زخم روده ، زخم عثنی العشر و زخم لوزالمعده است، اين است که موم مانند يک پانسمان روی زخم ها را پوشانده و از تماس اسيد های معده با زخم ها جلوگيری می کند که اين فرصت خوبی است تا سيستم دفاعی بدن زخم ها را مورد درمان قرار داده و آنها را بهبود بخشند.

عسل شان بريده چيست ؟

این نوع عسل همان عسل شان بزرگ است که به قطعاتی با اندازه های مختلف بريده می شوند و اين قطعات با تکه های ريز و کناره های شان هـمراه با عسل ريـخـته شـده از لـبه های بريده شده را می توان در کيسه های نايلونی يا سلفون ريخت.

خرید عسل موم دار

يکی ديگر از مواردی که عسل را نبايد با موم مصرف کنيد وجود تخم های ريز ذره بينی کرم موم خوار يا همان پروانه شپره است که بلا استثناء در روی تمام شان های عسل دنيا وجود دارند و زمانی که شما عسل با موم می خوريد آنها را نيز ميل می کنيد و خود به خود آلودگی را وارد بدن خود می کنيد.
حال ممکن است شما بگوييد پس چرا اينقدر تاکيد بر مصرف عسل بدون موم داريد؟ چون اين آلودگی ها نيز وارد عسل های مایع نيز می شود و وجود دارد.
در جواب بايد گفت عسل ماده ای است که دارای فشار اسموزی بسيار بالايی است به حدی که هيچ نوع ميکروب ، ويروس ، قارچ و عامل بيماري زا در داخل آن بيش از چهار روز قادر به زندگی نيست و از بين مي رود و تجزيه و نابود می گردد.

زمانی که عسل را از شان خارج کرده چنانچه تخم های ذره بينی پروانه موم خوار داخل آن شود نابود شده و عسل پاک و پاکيزه می گردد و همچنين اگر آلودگی نيز بر روی قاب ها باشد در صورت مخلوط شدن با عسل نابود گشته و عسل سالم در اختيار شما است.

در اواخر سال 85 محققان آلمانی طبق تحقيقات انجام داده به اين نتيجه رسيدن زمانی که هيچ نوع آنتی بيوتيک نتواند عفونت‌ بيمار را از بین ببرد، فقط عسل است که می تواند آن عفونت را از بين ببرد. اين يکی از خواص عسل طبیعی و شگفتی های عسل است که در 1400 سال پيش در قرآن و احاديث و روايت نقل شده از رسول اکرم(ص) و حضرت علی (ع)  در خصوص اينکه عسل شفای همه دردهاست فرمايش شده است.

پس مجدداً تاکيد شده که از مصرف عسل با موم خوداری کنيد. برای همین خاطر است که مدیریت فروش عسل کوهی، زنبورستان برادران معصومی قشقایی هر ساله در فصل برداشت عسل های مختلف از زنبورستان های خود، عسل موم دار ( عسل شان ) بسیار محدود، آن هم موم های تازه، سالم و کاملا ارگانیک برای حدودا ده نفر که از قبل رزرو کرده اند مهیا می کند و همیشه تاکید داشته ایم که از هیچ جا عسل موم دار تهیه نکنید اگر سلامتی تان برایتان مهم است، وگرنه برای ما سخت نیست همانند فروشگاه‌های دیگر عسل موم دار به فروش برسانیم.

عسل شان مخلوط با عسل مايع (شهد)  چيست ؟

اين عسل شامل عسل شان ( عسل موم دار) بريده شده ای است که در ظرفی قرار داده میشود و ما بقی فضای ظرف با عسل مايع (شهد عسل) پر می شود.

عسل کوهی با موم

از مصرف اين نوع عسل نيز به دلايل ذکر شده بالا خوداری کنيد و بدانيد موم فقط از طريق پوست جذب بدن می شود و برای همين هم از آن در توليد انواع کرم ها و رژ لب ها و مواد آرايشی استفاده می کنند. و در صنعت در بيش از 30 رشته مختلف، از موم به عنوان ماده اصلی يا فرعی استفاده شده که روزانه دانسته يا ندانسته شما از آن استفاده می کنيد، مانند جوهر خودکارهايتان.

نظرات

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]