عطر و طعم عسل طبیعی

عطر و طعم عسل طبیعی اساساً مربوط به شهد گياهانی است که زنبوران عسل کارگر، از آنها عسل تهيه می کنند. برخی از انواع عسل دارای عطر و طعم ويژه ای هستند که علاقه مندان زيادی را به خود جلب کرده اند همانند عسل کُنار ( سدر) که طرفداران بسیاری دارد، و برعکس برخی ديگر بر ذائقه برخی مناسب نيستند همانند عسل آفتابگردان.

عطر و طعم عسل طبیعی

طعم‌ و بوی عسل از نقطه نظر زنبوردار و مصرف کننده ی عسل مهمترين خصوصيات آن محسوب می شود. از طعم و بوی لذت بخش عسل تازه همه با خوشی ياد می کنند. انواع طعم و بوی عسل به اندازه ای تنوع منابع شهد گياهی در طبيعت است. معمولاً بسياری از انواع عسل در ناحيه ی توليد نسبت به عسل های ديگر ترجيح داده می شود. برخی عسل ها که برای انسان ناخوشايند هستند، برای زنبورها قابل مصرف است. عطر خوش و طعم خوب عسل در مقابل گرما و ذخيره سازی نامناسب ازبين می رود . يکی از دلايل مهم که بارها تاکيد شده که عسل خام مصرف کنید (عسل حرارت نديده) به خاطر از بين رفتن بو و طعم آن و ديگر خواص درمانی آن است.

طعم عسل طبیعی

عسل ملایم چيست ؟ 

عسل ملایم عسلی است که دارای عطر و طعم خوش و دلپذير است که زنبورعسل آن را از انواع گل های خوش عطر و بو تهيه کرده. مانند گل های مرکبات و اکثر گياهان دارویی. اکثر مردم راغب به مصرف آنها هستند و همواره دقت کنيد طعم و بوی عسل شاخصی برای تشخيص عسل طبیعی نيست و فقط آزمايشگاه های مواد غذایی مرجع تشخيص انواع عسل هستند و هر کس بخواهد از طريق طعم و بو عسل خوب را به شما معرفی کند بدانيد هيچ اطلاعی در خصوص عسل ندارد و شما را به گمراهی انداخته و خرافات غلط در خصوص عسل را برای شما بيان می کند.

تشخیص عسل طبیعی

 

آیا عطر و طعم عسل طبیعی می تواند ملاک تشخیص طبیعی بودن عسل باشد؟

پس تشخیص عسل مرغوب با عطر و بوی آن کاملا تفکر غلطی است و هرگز فریب این مسأله را نخورید. با مطالعه این مطلب راجع به عطر و طعم عسل طبیعی، باید بدانید که تشخیص عسل طبیعی با این امر ممکن نیست و عطر و طعم عسل صرفا یک قضاوت نظری است.

نظرات

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]