گلوکز در عسل

گلوکز در عسل طبیعی و ارتباط آن با شکرک زدن عسل

مقدار گلوکز عسل با خاصیت تبلور و جامد شدن عسل رابطه مستقیم دارد ، هر چه مقدار گلوکز در عسل بیشتر باشد عسل زودتر جامد می شود ، عسل های تقلبی که بعضی از متقلبین از گلوکز خالص درست می کنند شکرک نزده و جامد نمی شود و به صورت آبنبات در می آیند.
گلوکز در موادی که بیشتر از 30 تا 70 درصد وجود داشته باشد، باعث می شود آن ماده زودتر متبلور شود و چون عسل گلوکز بیشتری از این مقدار را دارد سریعتر شروع به متبلور شدن و شکرک زدن می کند .

گلوکز در عسل

تمامی کسانی که شیره انگور را مصرف می کنند احتمالا مشاهده کرده اند که شیره انگور نیز بعد از مدتی که در درجه حرارتی در حد 14 درجه سانتیگراد بالای صفر قرار داشته باشد شکرک زده یا در اصل متبلور می شود ، اینجا این سوال پیش می آید که آیا در شیره انگور هم ، شکر ریخته اند که جامد شده ؟
در صورتیکه نه ، بلکه درصد بالای گلوکز طبیعی موجود در آن باعث شده طبق قوانین فیزیکی و شیمیایی که خداوند برای محصولات طبیعی مقدر کرده متبلور شده و جامد گردد.
پس دوباره متذکر شده که بدلیل درصد بالای گلوکز در عسل ، شیره انگور و شیره خرما هر سه باید بعد از مدتی حتماً متبلور شده یا شکرک بزنند . اجسام و مواد خارجی از قبیل ذرات موم ، گرده و غیره باعث تسریع در بلوری شدن عسل گشته و هسته تبلور را تشکیل می دهند.

گلوکز عسل
پس دقت کنید هیچگاه عسل مایعی را که خریداری کرده اید را با مواد دیگر مخلوط نکرده و برای مدت طولانی نگهداری نکنید ، اگر با استفاده از کتاب عسل درمانی که مصرف عسل را با مواد دیگر به صورت نسخه های درمانی ذکر کرده به کار می برید ، که بسیار ارزشمند و عالی است ، سعی کنید معجون های ساخته شده را برای مصرف کوتاه مدت تهیه و بعد از اتمام مجددا آنها را ساخته و تازه به تازه مصرف کنید. و استفاده از عسل را براساس کتاب عسل درمانی به دیگران نیز سفارش کنید تا در مصرف بهینه و درست عسل بعنوان تنها داروی شفا بخش تمامی درد ها استفاده کنند.

نظرات

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]