عسل و درمان معده درد

عسل طبیعی در درمان بیماری های گوارشی و بخصوص عسل و درمان معده درد بسیار مفید است . راههایی درمان عسل برای بیماری های گوارشی و عصبی را به صورت مختصر در این مطلب برای شما می نویسم با منبع معتبر علمی.

عسل برای درمان سيستم اعصاب معده ،حضرت رسول اکرم (ص) فرموده : اگر چیزی شفا هست در خوردن عسل است. بیشتر زخم های مـعده و اثنی عشر منشاء عصبی دارند . اثر التیام بخشی زخم های معده ، اثنی العشر و روده ، با یک رژیم عسل خواری منظم و تحت نظر پزشک ، توسط دانشمندان علم تغذیه و پزشکان مورد تایید است. عسل و درمان عفونت معده ، خواص لینت دهندگی و ضد میکروبی عسل باعث تقویت و تسهیل عمل دفع و لینت مزاج می شود و با عفونت ها مبارزه می کند .

درمان معده با عسل

خواص عسل برای درمان زخم معده ، مصرف عسل در حالت ناشتا و به خصوص به صورت محلول در آب جهت بهبود زخم های معده و روده توصیه شده است . اثر مفید مصرف عسل روی دستگاه اعصاب از روزگاران قدیم جزء اعتقادات عوام بوده است و امروزه معالجه برخی امراض عصبی ، مثال تشویش ، اضطراب ، بی خوابی و انقباضات تشنجی عضلات با مصرف عسل مورد تایید برخی پزشکان قرار گرفته است .
مصرف عسلی که به آن اسید گلوتامیاک اضافه شده باشد ، برای درمان برخی عوارض دستگاه مرکزی اعصاب توصیه شده است . وجود ویتامین د ( D ) در عسل موجب تنظیم جذب کلسیم و فسفر می شود که یون های این عناصر با کار اعصاب رابطه دارند.

عسل و درمان معده درد

عسل برای تقویت حافظه ، عسل چربی های جداره عروق را تحلیل می برد و از تصلب شرایین ممانعت می کند و نرمی عروق را حفظ می کند که این امر موجب افزایش بازده جذب در عروق و رسیدن مواد غذایی فراوان به مغز و اعصاب می شود که حاصل آنها تقویت حافظه است . لذامصرف عسل در افراد جوان و مسن باعث تقویت حافظه و در سـالمـندان مبتلا به فراموشی باعث کاهش آثار بیماری فراموشی می شود .

عسل کوهی طبیعی اگر مـدام خـورده شود باعث فـعـالیت طـبیعی جهاز هـاضمه می گردد ، به همین علت است که آن را از قدیم دوست معده نام نهاده اند . همچنین مشخص شده است که اگر موقع عکس برداری از معده از سولفات باریم و عسل استفاده شود یکی دو ساعت بیشتر از سولفات باریمی که به تنهایی مصرف شود در معده می ماند و تصویر عضو نیز روی فیلم واضح تر نمایان می گردد .

عسل برای درمان معده درد ، عسل طبیعی کوهی به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک کرده و ترشح شیره معده را به حالت طبیعی برمی گرداند و دردهای معده را از بین می برد.
از طرفی دارای کنش دو جانبه می باشد :
اول واکنش‌ موضعی : که مانند بهم آمدن زخم های خارجی موجب بهم آمدن زخم معده می گردد .
دومین واکنش تقویت کننده : که به طور یکجا روی بدن بویژه روی دستگاه عصبی است.

عسل برای زخم اثنی عشر ، کنش اخیر آنقدر اهمیت دارد که امروزه قبول کرده اند پیدایش زخم های معده و اثنی عشر مربوط به عدم تعادل گیرندگی عصبی این اندام هاست. بدین ترتیب پزشکی آزمایشی و بالینی امروز گواهی می دهد که عسل بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر است . همانطور که گفته شد از قدیم مصرف عسل برای رفع درد معده ، زخم معده و سایر عوارض دستگاه گوارش توصیه شده است، شاید تنها موردی که مصرف عسل با موم ( عسل شان) بتواند نافع باشد . البته شانهایی که بدون گذاشتن برگ موم توسط زنبوردار باشد و خود زنبورعسل تمام موم آنرا ساخته باشد که آنرا می توانید فقط از زنبورداران درخواست کنید.
در خـصـوص افـرادی است که زخـم مـعده ، زخم روده یا زخم اثنی العشر دارند . وقتی این افراد عسل را با موم مصرف می کنند ، لایه ای از موم روی زخم را می پوشاند و همانند پانسمان زخم عمل می کند . سایت عسل کوهی در هیچ مورد دیگر خوردن عسل شان ( عسل با موم) زنبورداری پرورشی را توصیه نمی کند . علی هذا برای رفع ناراحتی ها و زخم های معده ، روده ها و اثنی عشر، خوردن عسل همراه با برخی مواد دیگر به صورت تجویزهای زیر توصیه می‌شود .

عسل برای تقویت معده
الف : حلوای آرد گندم ، عسل و زعفران برای تقویت کار معده .
ب : گرد بالنگ با عسل برای تـقـویت عـمومی کار معده و روده ها.
عسل برای تقویت بدن و دستگاه گوارش
و : مخلوط شیر و عسل برای تقویت عمومی بدن و کار دستگاه گوارش . ( البته شیر نه سرد و نه گرم بلکه معمولی)

عسل و درمان زخم معده
د : پنج مـخـلـوط مساوی از عسل و انجیر برای درمان زخم معده
ح : دو فنجان جوشانده صاف شده برگ و ریشه کاسنی با عسل قبل از صبحانه .
عسل و درمان درد معده
چ : شربت عسل در آب ولرم یا معمولی برای رفع درد و ناراحتی معده .
عسل در درمان نفخ معده
خ : برای درمان نفخ معده و دستگاه گوارش ، خوردن یکی از این مخلوط ها : سیاه دانه با عسل ، کره با عسل ، گرد زنیان با عسل ، گرد بالنگ با عسل مفید است.

عسل برای ترش معده
ع : مصرف یک قاشق عسل قبل از صبحانه برای درمان ترش کردن معده ، آبریزش دهان آروغ زدن و کلا سردی مزاج تا رفع کامل مشکل توصیه می شود .

عسل و درمان ورم معده
غ : برای درمان ورم معده ، ورم روده و یبوست ، 2 قاشق غذاخوری گرد ریحان را در یک لیتر ( 3 لیوان)  آب دم کنید و هر لیوان آن را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل کوهی به تدریج در طول یک روز بنوشید . پس از مصرف 16 لیوان در طول 4 روز ، در صورت نیاز تا 2 روز دیگر تکرار کنید.

قابل توجه پزشکان

سعی کنید بیماران را تشویق به خوردن عسل نمائید تا این درد و رنج کشیده ها بیش از این درد تحمل نکنند و هی آنان را نبرید و نیاورید وقتی که بهترین چیز برای درمان آنها را خداوند مهیا ساخته چرا با لجبازی با گفته های رسول اکرم (ص) که صراحتاً عسل برای تمام بیماری ها فرمود سرباز می زنید . انسانی که تمام خلقت فقط به خاطر او بوجود آمده برای عده ای از شما پزشکان متاسفانه فرمایشاتش اهمیتی ندارد ، ولی گفته های اساتید خارجی خود را چنان گردن می نهید که مثال ندارد ، و با این دلیل که نسخه های عسل آزمایش نشده و دلیل پوچ دیگر طفره می روید و خود را تبرئه کرده .
مگر رسول خدا (ص) در کتاب و احادیث نیامده که شهر علم است و علی ( ع) دروازه آن. حتما در ذهن برخی این تداعی  شده که این یک نوع بزرگ نمایی بوده در صورتی که اینطور نبوده و رسول اکرم (ص) به تمام علوم دنیا چه آنهایی که تاکنون کشف شده و چاه آنهایی که در آینده کشف خواهد شد و چه آنهایی که فقط در زمان حکومت فرزندش حضرت مهدی ( عج) آشکارا می شود و ده باب از دوازده باب علم دنیاسات را همه را می دانسته و می داند و حضرت علی (ع) نیز یکی از آن آگاهان یا بقول امروزی دانشمندان جهان است که هیچ کسی در کل جهان هستی به پای آنها نیستند و وجود ندارند .
ولی از بخت بد مسلمین در میان مردمی برانگیخته شده اند که دائم به فکر خونریزی و جنگ بودند و از علم سر در نمی آوردند تا از آنها اطلاعات‌ گرفته و به کار برند ، و فقط پاره ای از آن علوم را خود بنا به صلاح دید بیان می نمودند . مگر خدای نکرده رسولی که برای راهنمایی انسانها از جانب خدا با چنین عظمتی آمده زبانم لال دروغگو است ؟ که فرمایشات آنها را قبول ندارید و گردن نمی نهید و مطیع گفته های مطلق اساتید غربی خود هستید ؟ بهتر است کمی هم به فکر دین و دیانت بوده و دلسوز درد مندان و بیماران باشید

نظرات

پاسخی بگذارید

[bws_google_captcha]